Renault Trafic II - Technické Špecifikácie
Renault Trafic II, vyrábaný v rokoch 2001 až 2014, je všestranné ľahké úžitkové vozidlo, ktoré zdieľa svoju platformu s modelmi Opel/Vauxhall Vivaro a Nissan Primastar.
Renault Trafic II - Rozmery
Renault Trafic II L1H1 (SL-SWB)
A - Celková dĺžka, B - Rázvor, C - Celková výška, D - Maximálna dĺžka nákladového priestoru, E - Výška posuvných dverí, F - Šírka posuvných dverí
| Symbol |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
| Rozmery (mm) |
4.782 |
3.098 |
1.944/1.960 |
2.400 |
1.285 |
1.000 |
L1H1
A: 4.782 mm
B: 3.098 mm
C: 1.944/1.960 mm
D: 2.400 mm
E: 1.285 mm
F: 1.000 mm
Renault Trafic II L2H1 (LL-LWB)
A - Celková dĺžka, B - Rázvor, C - Celková výška, D - Maximálna dĺžka nákladového priestoru, E - Výška posuvných dverí, F - Šírka posuvných dverí
| Symbol |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
| Rozmery (mm) |
5.182 |
3.498 |
1.962/1.969 |
2.800 |
1.285 |
1.000 |
L2H1
A: 5.182 mm
B: 3.498 mm
C: 1.962/1.969 mm
D: 2.800 mm
E: 1.285 mm
F: 1.000 mm
Renault Trafic II L2H2 (LH-LWB)
A - Celková dĺžka, B - Rázvor, C - Celková výška, D - Maximálna dĺžka nákladového priestoru, E - Výška posuvných dverí, F - Šírka posuvných dverí
| Symbol |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
| Rozmery (mm) |
5.182 |
3.498 |
2.464 |
2.800 |
1.285 |
1.000 |
L2H2
A: 5.182 mm
B: 3.498 mm
C: 2.464 mm
D: 2.800 mm
E: 1.285 mm
F: 1.000 mm
Dodatočné informácie
Renault Trafic II má štandardnú šírku karosérie (bez zrkadiel) 1.904 mm vo všetkých konfiguráciách, čo umožňuje efektívnu manévrovateľnosť v mestskom prostredí pri zachovaní priestranného nákladového priestoru.
Nosnosť a nákladový priestor – Renault Trafic 2001-2014
Renault Trafic II ponúka priestranný a praktický nákladový priestor, vďaka čomu je ideálnou voľbou pre komerčné využitie. Rôzne konfigurácie karosérie poskytujú rozdielne objemy nákladu a nosnosti, čím zabezpečujú flexibilitu pre rôzne prepravné potreby.
Objem nákladu a nosnosť
| Konfigurácia |
Objem nákladu (m³) |
Maximálna dĺžka nákladového priestoru (mm) |
Nosnosť (kg) |
Kapacita na europalety |
| L1H1 |
5,0 |
2.400 |
1.200 |
2 |
| L2H1 |
6,0 |
2.800 |
1.200 |
3 |
| L2H2 |
8,3 |
2.800 |
1.200 |
3 |
L1H1
Objem nákladu: 5,0 m³
Maximálna dĺžka nákladového priestoru: 2.400 mm
Nosnosť: 1.200 kg
Kapacita na europalety: 2
L2H1
Objem nákladu: 6,0 m³
Maximálna dĺžka nákladového priestoru: 2.800 mm
Nosnosť: 1.200 kg
Kapacita na europalety: 3
L2H2
Objem nákladu: 8,3 m³
Maximálna dĺžka nákladového priestoru: 2.800 mm
Nosnosť: 1.200 kg
Kapacita na europalety: 3
Manipulácia s nákladom a praktickosť
Renault Trafic II má nízku nakladaciu hranu, ktorá uľahčuje nakladanie a vykladanie. Široké zadné dvere a veľké posuvné bočné dvere umožňujú efektívnu manipuláciu s nákladom. Dodávka je tiež vybavená viacerými upevňovacími bodmi v nákladovom priestore, aby sa zabezpečila stabilita tovaru počas prepravy.
Verzie L2 ponúkajú väčší nákladový priestor a môžu pojať až tri europalety, čo ich robí ideálnymi na prepravu objemnejšieho tovaru. Celkový dizajn optimalizuje efektivitu nákladu pri zachovaní kompaktných vonkajších rozmerov vhodných pre mestskú aj diaľkovú dopravu.
Pohonné jednotky a výkon – Renault Trafic II
Renault Trafic II bol počas svojej výroby dostupný s rôznymi benzínovými a dieselovými motormi, čím ponúkal flexibilitu pre rôzne komerčné a prepravné potreby. Dieselové motory dCi sa stali obľúbenou voľbou vďaka rovnováhe medzi výkonom a úspornosťou paliva.
Varianty motorov
| Motor |
Výkon (k) |
Krútiaci moment (Nm) |
Prevodovka |
Spotreba paliva (l/100 km) |
| 1.9 dCi |
82 |
190 |
5-stupňová manuálna |
7,5 - 8,0 |
| 1.9 dCi |
100 |
240 |
5-stupňová manuálna |
7,2 - 7,7 |
| 2.0 dCi |
90 |
290 |
6-stupňová manuálna |
7,0 - 7,5 |
| 2.0 dCi |
115 |
300 |
6-stupňová manuálna |
6,8 - 7,3 |
| 2.5 dCi |
135 |
320 |
6-stupňová manuálna |
7,3 - 7,8 |
| 2.5 dCi |
150 |
350 |
6-stupňová manuálna / 6-stupňová automatická |
7,1 - 7,6 |
| 2.0 16V (Benzín) |
120 |
190 |
5-stupňová manuálna |
9,5 - 10,0 |
Výkon a jazdné vlastnosti
Renault Trafic II ponúka plynulý a efektívny jazdný zážitok, najmä vo verziách s dieselovými motormi. Zavedenie 6-stupňovej manuálnej prevodovky v neskorších modeloch zlepšilo spotrebu paliva a jazdnú dynamiku. Motor 2.5 dCi poskytuje najlepší výkon pre náročné využitie, zatiaľ čo varianty 1.9 dCi a 2.0 dCi vyvažujú úsporu paliva a výkon.
Ťažná kapacita – Renault Trafic II
Renault Trafic II ponúka spoľahlivé ťažné schopnosti, čo ho robí praktickou voľbou pre podnikateľov, ktorí potrebujú nákladný priestor aj schopnosť ťahať prívesy. Maximálna ťažná kapacita závisí od motora a konfigurácie pohonného ústrojenstva.
Maximálna ťažná kapacita
| Motor |
Ťažná kapacita s brzdami (kg) |
Ťažná kapacita bez bŕzd (kg) |
| 1.9 dCi (82-100 k) |
2.000 |
750 |
| 2.0 dCi (90-115 k) |
2.000 |
750 |
| 2.5 dCi (135-150 k) |
2.000 |
750 |
| 2.0 16V Benzín (120 k) |
1.800 |
750 |
1.9 dCi (82-100 k)
Ťažná kapacita s brzdami: 2.000 kg
Ťažná kapacita bez bŕzd: 750 kg
2.0 dCi (90-115 k)
Ťažná kapacita s brzdami: 2.000 kg
Ťažná kapacita bez bŕzd: 750 kg
2.5 dCi (135-150 k)
Ťažná kapacita s brzdami: 2.000 kg
Ťažná kapacita bez bŕzd: 750 kg
2.0 16V Benzín (120 k)
Ťažná kapacita s brzdami: 1.800 kg
Ťažná kapacita bez bŕzd: 750 kg
Asistenčné systémy pri ťahaní prívesu
Renault Trafic II je vybavený rôznymi technológiami na zlepšenie stability a bezpečnosti pri ťahaní prívesu, vrátane:
- Trailer Stability Assist (TSA) – zvyšuje stabilitu vozidla pri jazde s prívesom.
- Hill Start Assist – zabraňuje cúvaniu pri rozjazde do kopca.
- Elektronický stabilizačný systém (ESC) – pomáha udržať kontrolu pri ťahaní ťažších nákladov.
- Voliteľné ťažné zariadenie – dostupné ako továrenské alebo dodatočne montované príslušenstvo.
Vďaka maximálnej ťažnej kapacite až 2.000 kg s brzdami zostáva Renault Trafic II praktickou voľbou pre firmy a profesionálov, ktorí potrebujú priestor na náklad aj vysokú ťažnú silu.
Facelift a aktualizácie – Renault Trafic II
V roku 2006 prešiel Renault Trafic II modernizáciou, ktorá priniesla viacero dizajnových a technologických vylepšení. Tieto aktualizácie boli zamerané na modernizáciu vzhľadu a zlepšenie efektivity a bezpečnostných prvkov.
Hlavné zmeny v modernizácii z roku 2006
- Exteriérový dizajn: Nová predná maska, prepracované svetlomety a modernizovaný nárazník pre súčasnejší vzhľad.
- Vylepšenia interiéru: Kvalitnejšie materiály na prístrojovej doske, aktualizovaný prístrojový panel a ďalšie úložné riešenia.
- Bezpečnostné prvky: Štandardné airbagy vodiča a spolujazdca vo väčšine verzií, vylepšené brzdové systémy a voliteľné parkovacie senzory.
- Aktualizácia motorov: Zavedenie úspornejšieho 2.0 dCi motora, ktorý v niektorých trhoch nahradil staršie 1.9 dCi verzie.
- Zvýšenie komfortu: Vylepšená zvuková izolácia pre tichšiu kabínu a odolnejšie materiály sedadiel pre vyššiu trvácnosť a pohodlie.
Tieto vylepšenia pomohli modelu Renault Trafic II zostať konkurencieschopným v segmente stredne veľkých dodávok, pričom ponúkali vyššiu bezpečnosť, efektivitu a komfort bez straty spoľahlivosti. |