Spolupráca spoločností Fiat a PSA je zodpovedná za dizajn a výrobu boxu Peugeot. Je to najväčšia dodávka francúzskeho výrobcu v segmente stredných a veľkých dodávkových vozidiel. Peugeot Boxer je prirodzeným nástupcom J5, ktorý technicky korešpondoval s prvou generáciou modelu Fiat Ducato. Partnerstvo dvoch záujmov, očakávaní zákazníkov a rastúca popularita dodávkových vozidiel vyústili do stabilnej dodávky, ktorou je Peugeot Boxer. Z dôvodu obmedzených distribučných zdrojov bol Boxer na začiatku dostupný najmä vo Francúzsku. Neskôr sa dodávka objavila vo všetkých európskych krajinách. Vráťme sa k okamihu, keď to všetko začalo.
Debut Peugeot Boxera
Práce na úplne novej dodávke, ktorá mala byť prelomená zastaranými riešeniami a štýlom, sa začali v roku 1987. Ital Design pod vedením Giorgetta Giugaria sa podieľal na práci na tele novej dodávky. Pokyny, ktoré spoločnosť dostala na vývoj karosérie nového modelu, boli veľmi jednoduché: veľký nákladný priestor, dostupnosť pre rôzne verzie karosérie a zníženie odporu vzduchu. Po niekoľkých rokoch zdokonaľovania bola schválená konečná verzia vozidla. Peugeot Boxer I bol prvýkrát predstavený v roku 1994 na ženevskom veľtrhu. Nakoniec sa dosiahol koeficient odporu vzduchu Cx = 0,35. Na tomto dizajne, na ktorom boli založené aj dodávkové vozidlá Fiat a Citroen, bola v roku 1995 vybraná dodávka roka.
Spoločnosť použila niektoré konštrukčné riešenia, ktoré dobre fungovali v modeli J5. Peugeot Boxer I bol vozidlo s pohonom predných kolies s priečnym motorom. Bolo rozhodnuté použiť samonosnú karosériu, ktorá prispela k zníženiu vlastnej hmotnosti vozidla a zvýšeniu sily pri zrážke. Zaujímavé bolo, že bolo rozhodnuté použiť rôzne vzory predného a zadného zavesenia. Na prednej časti je odpruženie McPherson (so stabilizátorom alebo bez stabilizátora) a vzadu je tuhá zadná náprava namontovaná na parabolické pružiny. Vans boli vybavené hlavne naftovými motormi, ktoré vyrábali výkon v rozsahu 68 - 127 HP. Najvýkonnejšia verzia motora pochádza od Iveco a mala označenie 2.8HDI. Peugeot Boxer I sa vyrába ako dodávka s uzavretým sklom, presklená dodávka, zvýšená dodávka, 6/9-osobný vagón, 9-miestny mikrobus, skriňa, 6-miestna skriňa. Objavili sa aj objednávky pre jednotlivých zákazníkov vozového parku, napríklad pošta vo Francúzsku alebo sieť nemocníc.
Vo februári 2002 bolo rozhodnuté obnoviť všetky dvojča modely dodávok skupiny PSA. Facelifting sa týkal hlavne vzhľadu prednej časti vozidla. Najvýraznejšou úpravou bola zmena svetla na väčšie. Okrem toho sa zmenil aj predný nárazník, ktorý nadobudol charakteristickejšie tvary. Výrobca sa tiež rozhodol zviditeľniť logo. Vo vozidle boli zavedené aj drobné zmeny, i keď sa týkali hlavne väčšieho počtu vreciek a odkladacích skriniek pre vodiča. V ponuke motorov sa objavili nové benzínové, LPG a CNG jednotky. Ich maximálny výkon bol 110 k. Facelift neovplyvnil koeficient odporu vzduchu, ktorý bol stále Cx = 0,35. Práce na racionálnejšom tvare sa museli presunúť na ďalšiu generáciu vozidiel. Toto sa objavilo o niekoľko rokov neskôr, už v roku 2006.
Prvá generácia Peugeot Boxer nebola v predaji tak úspešná ako dvojča Fiat Ducato. Boxer I bol vo Francúzsku veľmi populárny. V iných častiach Európy zostal v tieni Ducato, Ford Transit alebo dokonca Volkswagen LT. Bolo to hlavne kvôli menej rozsiahlej sieti predajných salónov v porovnaní s konkurenčnými značkami.