História Mercedesu Sprinter - nová tvár dodávkového vozidla
Prvé oficiálne predstavenie vozidla Mercedes Sprinter I sa uskutočnilo v roku 1995 na autosalóne. Išlo o prvú dodávku značky Mercedes-Benz s vlastným modelovým názvom - Sprinter. Vývojári chceli dodávku urobiť pohodlnejšou tým, že ju viac priblížili osobnému automobilu. Okrem zlepšených jazdných vlastností a trakcie sa v modeli Sprinter I nachádzali aj hodiny Mercedes W124. Predchádzajúce modely niesli číselné označenie (T1). Predstavenie novej dodávky bolo spojené so založením novej jednotky Mercedes-Beznz Vans, ktorá bola zodpovedná za výrobný proces a distribúciu modelu Sprinter I na svetový trh. Okrem výroby v nemeckých závodoch Mercedes rozšíril aj továrne v Argentíne, Mexiku, na Taiwane a v Rusku. Nemecká dodávka bola taká inovatívna a technicky vyspelá, že získala titul dodávka roka 1995.
Brožúra Mercedes Sprinter 1995
Rozšírená výbava modelu Sprinter I
Sprinter prvej generácie bol vybavený kotúčovými brzdami na každej náprave, ABS alebo dokonca ESP (od roku 2002). Úplne sa zmenil aj štýl karosérie, ktorá dostala v prednej časti vozidla oblejší tvar. Trend, ktorý začal Ford Transit v roku 1985, pokračuje až dodnes, pričom Mercedes sa k takémuto kroku odhodlal až v roku 1995. Motor už nevytváral žiadny ďalší hluk, pretože bol umiestnený mimo kabíny vodiča. Od začiatku bol model k dispozícii s 3 rôznymi rázvormi, 2 výškami a v 2 dĺžkach. Osobné verzie boli k dispozícii v 7-miestnom a 9-miestnom variante, podobne ako VW LT. Veľký záujem o nemeckú dodávku viedol k rozšíreniu výroby modelu Sprinter I pod názvom "Classic" a k obnoveniu výroby pre ruský trh od roku 2013. Najväčším problémom modelu Sprinter I bola jeho náchylnosť na koróziu, ktorá predčasne rozožierala karosériu vozidla. Vodiči mali k dispozícii dve generácie naftových motorov: 2,3 l s výkonom 78 k a ikonický motor 2,9 l, ktorý sa predtým používal v triedach G a E, s výkonom 122 k. Ako alternatíva bol k dispozícii aj benzínový motor s výkonom 143 k, ktorý však bol oveľa menej rozšírený. Bez ohľadu na verziu motora mohlo byť vozidlo vybavené automatickou prevodovkou.
Sprinter James Cook a ďalšie verzie Mercedesu
Medzi ponúkanými verziami Mercedes Sprinter prvej generácie boli aj minibusy, ktoré sa s obľubou používali ako vozidlá na prepravu osôb. Továrenské verzie vyrobené pre mestskú dopravu zahŕňali 13-miestne, 16-miestne a 19-miestne verzie. Ešte pred začiatkom 21. storočia sa vo vozidlách Mercedes pod rýchlomerom nachádzal digitálny tachometer. Verzie s dostupnou výbavou zahŕňali manuálnu klimatizáciu, airbag a otáčkomer vymeniteľný za analógový ciferník hodín. V roku 1995 debutovala na trhu verzia s obytným prívesom, označovaná ako James Cook Sprinter. Mercedes camper bol vybavený toaletou, kuchyňou a priestorom na spanie pre 4 osoby. Názov odkazoval na anglického cestovateľa a objaviteľa. Na trhu sa objavili aj ikonické karosérie Westfalia. V roku 1998 debutovala na trhu verzia dodávky s pohonom 4x4, určená pre najväčšie verzie Mercedesu. V nasledujúcich rokoch sa pod názvami predávali aj dvojkonštrukcie určené pre americký trh: Freightliner a Dodge Sprinter.