Mercedes Sprinter I (1995–2006) – Technické špecifikácie
Prvá generácia vozidla Mercedes-Benz Sprinter, vyrábaná v rokoch 1995 až 2006, sa rýchlo stala jedným z najikonickejších a najuniverzálnejších úžitkových vozidiel v Európe. Bola dostupná v rôznych dĺžkach a výškach strechy a slúžila širokému spektru profesionálnych a priemyselných aplikácií.
Rozmery – Mercedes-Benz Sprinter I
Mercedes Sprinter I L1H1
A – Celková dĺžka, B – Rázvor, C – Celková výška, D – Maximálna dĺžka ložnej plochy
| Symbol |
A |
B |
C |
D |
| Rozmery (mm) |
5004 |
2997 |
2365–2405 |
2515 |
L1H1
A: 5004 mm
B: 2997 mm
C: 2365–2405 mm
D: 2515 mm
Mercedes Sprinter I L1H2
A – Celková dĺžka, B – Rázvor, C – Celková výška, D – Maximálna dĺžka ložnej plochy
| Symbol |
A |
B |
C |
D |
| Rozmery (mm) |
5004 |
2997 |
2591–2631 |
2515 |
L1H2
A: 5004 mm
B: 2997 mm
C: 2591–2631 mm
D: 2515 mm
Mercedes Sprinter I L2H1
A – Celková dĺžka, B – Rázvor, C – Celková výška, D – Maximálna dĺžka ložnej plochy
| Symbol |
A |
B |
C |
D |
| Rozmery (mm) |
5585 |
3550 |
2365–2405 |
3265 |
L2H1
A: 5585 mm
B: 3550 mm
C: 2365–2405 mm
D: 3265 mm
Mercedes Sprinter I L2H2
A – Celková dĺžka, B – Rázvor, C – Celková výška, D – Maximálna dĺžka ložnej plochy
| Symbol |
A |
B |
C |
D |
| Rozmery (mm) |
5585 |
3550 |
2591–2631 |
3265 |
L2H2
A: 5585 mm
B: 3550 mm
C: 2591–2631 mm
D: 3265 mm
Mercedes Sprinter I L3H2
A – Celková dĺžka, B – Rázvor, C – Celková výška, D – Maximálna dĺžka ložnej plochy
| Symbol |
A |
B |
C |
D |
| Rozmery (mm) |
6945 |
4013 |
2591–2631 |
4214 |
L3H2
A: 6945 mm
B: 4013 mm
C: 2591–2631 mm
D: 4214 mm
Nákladný priestor a nosnosť – Mercedes-Benz Sprinter 1995
Prvá generácia Sprintera bola navrhnutá tak, aby ponúkala vynikajúci objem a kapacitu v rôznych konfiguráciách. Od kompaktného modelu L1H1 až po dlhý variant L3H2 poskytoval flexibilné riešenia pre remeselníkov, kuriérov aj logistické spoločnosti.
Kapacita ložnej plochy a objem
| Model |
Max. dĺžka ložnej plochy (mm) |
Objem (m³) |
Nosnosť (kg) |
Euro palety |
| L1H1 |
2515 |
7,0 |
1670 |
2 |
| L1H2 |
2515 |
9,1 |
1540 |
2 |
| L2H1 |
3265 |
9,1 |
1540 |
3 |
| L2H2 |
3265 |
10,4 |
1520 |
3 |
| L3H2 |
4214 |
13,4 |
1400–1500 |
5 |
L1H1
Max. ložná dĺžka: 2515 mm
Objem: 7,0 m³
Nosnosť: 1670 kg
Euro palety: 2 ks
L1H2
Max. ložná dĺžka: 2515 mm
Objem: 9,1 m³
Nosnosť: 1540 kg
Euro palety: 2 ks
L2H1
Max. ložná dĺžka: 3265 mm
Objem: 9,1 m³
Nosnosť: 1540 kg
Euro palety: 3 ks
L2H2
Max. ložná dĺžka: 3265 mm
Objem: 10,4 m³
Nosnosť: 1520 kg
Euro palety: 3 ks
L3H2
Max. ložná dĺžka: 4214 mm
Objem: 13,4 m³
Nosnosť: 1400–1500 kg
Euro palety: 5 ks
Praktickosť nakladania
Nízka podlaha a široké zadné dvere Sprintera výrazne uľahčili nakladanie a vykladanie. V závislosti od konfigurácie umožňuje prepravu 2 až 5 euro paliet. Jeho priestorný a štvorcový nákladový priestor sa dobre hodil pre regálové systémy aj objemný náklad. Spevnená podlaha a upevňovacie body zabezpečovali stabilný a bezpečný prevoz.
Motory a pohonné jednotky – Mercedes Sprinter I
Prvá generácia Sprintera bola vybavená širokým spektrom naftových a benzínových motorov. Vďaka svojej spoľahlivosti a bohatému krútiacemu momentu sa najmä dieselové verzie stali obľúbenými medzi remeselníkmi a flotilovými zákazníkmi.
Možnosti motorizácie a špecifikácie
| Motor |
Typ |
Objem (cc) |
Výkon (PS) |
Krútiaci moment (Nm) |
Prevodovka |
Priem. spotreba (l/100 km) |
| OM602 2.9 TD |
5-valcový diesel turbo |
2874 |
122 |
280 |
5-stupňová manuálna |
10,0 |
| OM611 2.2 CDI |
4-valcový diesel turbo |
2148 |
82–129 |
200–305 |
5-stupňová manuálna |
8,5–9,5 |
| OM612 2.7 CDI |
5-valcový diesel turbo |
2687 |
156 |
330 |
5-stupňová automatická / manuálna |
9,5–10,5 |
| M111 2.3 Benzín |
4-valcový benzín |
2295 |
143 |
200 |
5-stupňová manuálna |
12,0 |
OM602 2.9 TD
Typ: 5-valcový diesel turbo
Výkon: 122 PS
Krútiaci moment: 280 Nm
Prevodovka: 5-stupňová manuálna
Spotreba: 10,0 l/100 km
OM611 2.2 CDI
Typ: 4-valcový diesel turbo
Výkon: 82–129 PS
Krútiaci moment: 200–305 Nm
Prevodovka: 5-stupňová manuálna
Spotreba: 8,5–9,5 l/100 km
OM612 2.7 CDI
Typ: 5-valcový diesel turbo
Výkon: 156 PS
Krútiaci moment: 330 Nm
Prevodovka: 5-stupňová automatická / manuálna
Spotreba: 9,5–10,5 l/100 km
M111 2.3 Benzín
Typ: 4-valcový benzín
Výkon: 143 PS
Krútiaci moment: 200 Nm
Prevodovka: 5-stupňová manuálna
Spotreba: 12,0 l/100 km
Výkon a spoľahlivosť
Motory Sprintera boli navrhnuté s dôrazom na dlhú životnosť a krútiaci výkon – ideálne pre mestskú prevádzku aj ťažké náklady. OM611 a OM612 CDI prinášali modernú technológiu common-rail, zatiaľ čo OM602 poskytoval jednoduchý a robustný turbovýkon. Benzínové varianty boli menej rozšírené, no tichšie a vhodné pre ľahšiu prevádzku.
Ťažná kapacita – Mercedes-Benz Sprinter 1995
Sprinter prvej generácie nebol iba skriňová dodávka – ponúkal tiež slušné ťažné schopnosti. Ideálny pre prívesy, nákladné platformy či stavebné vybavenie, stal sa univerzálnym riešením pre profesionálne využitie.
Maximálna ťažná kapacita
| Motor |
Brzdený príves (kg) |
Nebrzd. príves (kg) |
| OM602 2.9 TD |
2000 |
750 |
| OM611 2.2 CDI |
2000 |
750 |
| OM612 2.7 CDI |
2000 |
750 |
| M111 2.3 Benzín |
1800 |
750 |
OM602 2.9 TD
Brzdený: 2000 kg
Nebrzd.: 750 kg
OM611 2.2 CDI
Brzdený: 2000 kg
Nebrzd.: 750 kg
OM612 2.7 CDI
Brzdený: 2000 kg
Nebrzd.: 750 kg
M111 2.3 Benzín
Brzdený: 1800 kg
Nebrzd.: 750 kg
Vlastnosti pre ťahanie a praktické využitie
Sprinter bol vybavený zosilnenými zadnými nápravami, elektrickým prípravkom pre prívesy a voliteľným ťažným zariadením. Jeho silné dieselové motory poskytovali potrebný výkon na ťahanie náročného nákladu – od strojov po nákladné prívesy. |