Ford Taunus Transit - dodávka pôvodne vyrábaná pod názvami Ford FK1000 a Ford Transit 1250, až na konci výroby (1961) sa rozhodlo o mene Taunus Transit. Ford FK1000, Taunus Transit bol vyrobený v rokoch 1953 - 1965 v továrni Ford v Köln-Niehl, Nemecko a v montážnych závodoch v Azambuja (Portugalsko) v rokoch 1964 - 1966.
Ford Taunus Transit je twin model pre Ford Thames 400E postavený v rokoch 1957 až 1965 vo Veľkej Británii. Ústredie spoločnosti Ford v Detroite však nevidelo zmysel vo vývoji dvoch samostatných modelov a objednalo „Projekt Redcamp“ pre spoločný vývoj úžitkových vozidiel v Európe.
(fot: bonhams.com/auctions/20143/lot/257/)
Ford Taunus Transit sa objavil v niekoľkých verziách: Taunus 12M, Taunus 15M, Taunus 17M a FK1000 / 1250. Okrem nového názvu sa na začiatku príliš nezmenil. Model 1250 bol stále vybavený benzínovým motorom s objemom 1,5 litra a motory s objemom 1,2 litra boli k dispozícii iba vo verziách 1000 Combi a Van.
V apríli 1962 sa objavila nová verzia Ford Taunus s nosnosťou 800 kilogramov (G1BT). Vyznačovala sa menšou veľkosťou pneumatík a ráfikov kolies. Ford Taunus G1BT mal úspornejší 55 hp motor. Ford Taunus Transit 800 úspešne nahradil modely 1000 a 1250, ponúkané takmer vo všetkých verziách karosérie s výnimkou verzie podvozku s dvojitou kabínou založenej na ráme.
V septembri 1963 sa Ford rozhodol vylepšiť existujúci model a ponúkol svojim zákazníkom verziu Ford Taunus Transit 1500, ktorá sa vyznačovala zvýšeným užitočným zaťažením až 1500 kilogramov. Bola ponúkaná s benzínovým motorom s objemom 1,7 litra a 60 HP (Taunus 17M). Model 1500 priniesol množstvo zmien, vrátane vybavenia dvojitými kolesami vzadu, obdržania zosilnenej prednej nápravy a brzdového systému ford transit bol upravený.
Ford Taunus Transit 1500 bol tiež ponúkaný v špeciálnej verzii označenej ako Westfalia. Tento model nie je nič viac ako karavan. Westfalia mohla ľahko konkurovať populárnemu Volkswagen Transporter T1. Taunus Transit Westfalia sa vyznačuje vyvýšenou strechou a vnútorným vybavením, ktoré je pre výlet nevyhnutné.
V roku 1964 sa Ford rozhodol naposledy modernizovať svoj model Ford Taunus Transit a predstavil model s dvojvodičovým brzdovým systémom spolu so servom, trojbodovým predným bezpečnostným pásom a systémom 12V s trojfázovým alternátorom. V decembri 1965 * opustil posledný Ford Taunus Transit 1000 brány továrne v nemeckom Kolíne. V tom istom mesiaci sa začal predaj ďalšej generácie vozidla Ford Transit.
(fot: bringatrailer.com/2016/03/29/cosmetically-restored-w-32k-kilometers-1965-ford-taunus-transit-fk-1250)
* Na juhoeurópskom trhu sa modely Ford Transit Taunus vyrábali do polovice roku 1966 v závode Azambuja v Portugalsku.