Vozidlá Fiat boli medzi európskymi vodičmi v 20. storočí veľmi populárne. Bolo to kvôli ich relatívne nízkej cene a bežnej dostupnosti. Jeho pozícia na trhu EÚ sa v 21. storočí oslabila v dôsledku vývoja úžitkových vozidiel medzi konkurenčnými výrobcami dodávok. Je potrebné poznamenať, že je to stále jedna z najčastejšie nakupovaných dodávok vo východnej Európe. Súvisí to hlavne s kuriérskym priemyslom, hoci ho vo veľkej miere používajú polícia, sanitky a iné oblasti života, ktoré si vyžadujú vysokú nosnosť vozidla.
Fiat Ducato debutoval začiatkom 80-tych rokov dvadsiateho storočia ako nástupca modelu Fiat 238. Nový model bol hranatejší a prispôsoboval štýl úžitkových vozidiel z tohto obdobia. Výroba dodávky zabezpečovala talianska spoločnosť Sevel, ktorá tiež spolupracovala s spoločnosťami Alfa Romeo, Citroen, Peugeot a Talbot. Výroba modelu sa uskutočnila vo Val di Sangro, kde bola v roku 1981 založená továreň Sevel Sud. Dôraz bol kladený na univerzálne a cenovo dostupné riešenia - pohon predných kolies, nízko nasadená podlaha, vzpery MacPherson vpredu a pevná náprava vzadu. Prvá generácia Ducato bola k dispozícii v dvoch rôznych verziách vybavenia: S a SX. V roku 1990 to bol prvý facelift Ducata v histórii. Hlavná zmena ovplyvnila prednú časť vozidla - zmenil sa vzhľad predných svetiel a umiestnili sa do mriežky predného nárazníka.
Maximálna rýchlosť dodávok Ducato prvej generácie oscilovala okolo 137 - 140 km / h. V auguste 1992 bola tiež vytvorená elektrická verzia Fiat Ducato, poháňaná jednosmerným elektromotorom L29-Somer T29C. Inovatívna verzia sa volala Ducato Elettra a bola poháňaná 28 batériami s nastaviteľným oloveným ventilom. Tieto batérie boli umiestnené v drevenej prepravke. Celková hmotnosť batérií bola 868 kilogramov, čo prekročilo užitočné zaťaženie vozidla o 118 kilogramov!