Najlepší motor Ford Transit v históriiFord Transit sa vyrába nepretržite od roku 1965. Už viac ako 50 rokov sa na trhu objavilo 8 generácií Ford Transit a tisíce dostupných verzií a typov karosérií. V motorovej jednotke sa vyskytla aj veľká revolúcia. Ford Transit od jeho vytvorenia bol k dispozícii v rôznych verziách s viac ako 30 rôznymi motormi. Ktorý motor Ford Transit bol najlepší? História motorov Ford TransitPrvý Ford Transit van mal motor 1,3 T Taunus V4, požičaný z nemeckého Ford Taunus Transit. Bol k dispozícii aj vo verzii 1.5l a 1.7l. Inžinieri spoločnosti Ford v Spojenom kráľovstve sa rozhodli zvýšiť svoju kapacitu tým, že pre Transit MK1 ponúkli motory V4 Essex s objemom 1,7 l, 2,0 l a V6 3,0. Alternatívnou voľbou bol dieselový motor Perkins alebo York. ![]() Ako teraz tieto motory vyhodnocujeme? Mnohí z nich pracujú tak ďaleko! Stojí za zmienku, že Transit MK1 sa v tomto období používalo na 95% bankovej lúpeže. Polícia zdôraznila, že spoločnosť Transit je schopná dosiahnuť rýchlosť osobného automobilu s výrazne zvýšenou záťažou. Vytvorila výbušnú zmes! Motory Ford Transit boli spoľahlivé, efektívne a predčasne. V auguste 1977 sa objavila verzia Ford Transit 1978 1/2, známa ako Transit MK2. Tým sa rozšíril sortiment motorov s benzínovými motormi Pinto 1.6 / 2.0 a Cologne V6 2.8 alebo Essex V6 3.0. Medzi dieselmi stále dominovala 2,4-litrová jednotka v Yorku. Pre porovnanie - pre austrálsky trh v rovnakom čase hit motora V6 4.1l. Nové varianty motora sa objavili aj so zavedením nových modelov. Motory s objemom 2,3 l Duratec a Duratorq TDCi vo variantoch 2,2 l, 2,4 l a 3,2 l boli najobľúbenejšie v Európe. Na európskom trhu boli dodávané najmä dodávky s motormi TDCI, ktoré ponúkajú vysokú trvanlivosť, relatívne nízku úroveň spaľovania a bezporuchovú prevádzku. ![]() Motory Ford Transit v aktuálnej ponukePolitika spoločnosti Ford sa zameriava na podporu nových technológií a ochranu životného prostredia. Len za pár rokov môžeme očakávať, že všetky vozidlá Ford (a dodávky) budú mať elektrické motory. Súčasnosť je mierne odlišná. Nové motory s objemom 2,0 litra EcoBlue boli predstavené na európskom trhu. ![]() Každý variant je od niekoľkých až po tucet HP výkonnejší ako jeho predchodca 2.2 TDCi. Krútiaci moment je tiež vyšší. Injektory počas jedného spaľovacieho cyklu (trvajúci zlomok sekundy) vykonávajú 6 vstreknutí paliva do motora so stlačeným vzduchom vo valci. Motory EcoBlue ponúkajú o 15% nižšiu spotrebu paliva ako predtým používaná jednotka, avšak vyžadujú primiešanie nádrže AdBlue v súlade s predpismi Euro 6. Najvýkonnejší motor Ford TransitBolo niekoľko výnimočných kópií Ford Transit s neštandardnými motormi, zvyčajne požičaných z iných vozidiel. V roku 1971 debutoval systém SuperVan s motorom V8 s výkonom okolo 400 koní. ![]() Jeho nástupca, SuperVan II, dostal motor Cosworth DFL s maximálnou rýchlosťou 178 míľ za hodinu. V roku 1994 predstavil Ford posledný SuperVan s jednotkou Cosworth HB. Postupom času bol motor zmenený na praktickejší model Ford-Cosworth Pro Sports 3000 V6 s výkonom 295 koní. Ford predstavil v roku 2011 model Transit SuperSportVan s turbodúchadlom Duratorq 3.2, ktorý generoval výkon pri výkonu 198 koní. V tom istom roku naša Drift Bus debutovala s motorom BMW M5 V8 s cca. 440 HP! A čo podľa vášho názoru bol najlepší motor Ford Transit v histórii? |
Author: Paweł Kokot |
Vedeli ste, že ... ? | |