Najlepší motor Ford Transit v histórii
Ford Transit sa vyrába nepretržite od roku 1965. Už viac ako 50 rokov sa na trhu objavilo 8 generácií Ford Transit a tisíce dostupných verzií a typov karosérií. V motorovej jednotke sa vyskytla aj veľká revolúcia. Ford Transit od jeho vytvorenia bol k dispozícii v rôznych verziách s viac ako 30 rôznymi motormi. Ktorý motor Ford Transit bol najlepší?
História motorov Ford Transit
Prvý Ford Transit van mal motor 1,3 T Taunus V4, požičaný z nemeckého Ford Taunus Transit. Bol k dispozícii aj vo verzii 1.5l a 1.7l. Inžinieri spoločnosti Ford v Spojenom kráľovstve sa rozhodli zvýšiť svoju kapacitu tým, že pre Transit MK1 ponúkli motory V4 Essex s objemom 1,7 l, 2,0 l a V6 3,0. Alternatívnou voľbou bol dieselový motor Perkins alebo York.
Ako teraz tieto motory vyhodnocujeme? Mnohí z nich pracujú tak ďaleko! Stojí za zmienku, že Transit MK1 sa v tomto období používalo na 95% bankovej lúpeže. Polícia zdôraznila, že spoločnosť Transit je schopná dosiahnuť rýchlosť osobného automobilu s výrazne zvýšenou záťažou. Vytvorila výbušnú zmes! Motory Ford Transit boli spoľahlivé, efektívne a predčasne. V auguste 1977 sa objavila verzia Ford Transit 1978 1/2, známa ako Transit MK2. Tým sa rozšíril sortiment motorov s benzínovými motormi Pinto 1.6 / 2.0 a Cologne V6 2.8 alebo Essex V6 3.0. Medzi dieselmi stále dominovala 2,4-litrová jednotka v Yorku. Pre porovnanie - pre austrálsky trh v rovnakom čase hit motora V6 4.1l. Nové varianty motora sa objavili aj so zavedením nových modelov. Motory s objemom 2,3 l Duratec a Duratorq TDCi vo variantoch 2,2 l, 2,4 l a 3,2 l boli najobľúbenejšie v Európe. Na európskom trhu boli dodávané najmä dodávky s motormi TDCI, ktoré ponúkajú vysokú trvanlivosť, relatívne nízku úroveň spaľovania a bezporuchovú prevádzku.
Motory Ford Transit v aktuálnej ponuke
Politika spoločnosti Ford sa zameriava na podporu nových technológií a ochranu životného prostredia. Len za pár rokov môžeme očakávať, že všetky vozidlá Ford (a dodávky) budú mať elektrické motory. Súčasnosť je mierne odlišná. Nové motory s objemom 2,0 litra EcoBlue boli predstavené na európskom trhu.
Každý variant je od niekoľkých až po tucet HP výkonnejší ako jeho predchodca 2.2 TDCi. Krútiaci moment je tiež vyšší. Injektory počas jedného spaľovacieho cyklu (trvajúci zlomok sekundy) vykonávajú 6 vstreknutí paliva do motora so stlačeným vzduchom vo valci. Motory EcoBlue ponúkajú o 15% nižšiu spotrebu paliva ako predtým používaná jednotka, avšak vyžadujú primiešanie nádrže AdBlue v súlade s predpismi Euro 6.
Najvýkonnejší motor Ford Transit
Bolo niekoľko výnimočných kópií Ford Transit s neštandardnými motormi, zvyčajne požičaných z iných vozidiel. V roku 1971 debutoval systém SuperVan s motorom V8 s výkonom okolo 400 koní.
Jeho nástupca, SuperVan II, dostal motor Cosworth DFL s maximálnou rýchlosťou 178 míľ za hodinu. V roku 1994 predstavil Ford posledný SuperVan s jednotkou Cosworth HB. Postupom času bol motor zmenený na praktickejší model Ford-Cosworth Pro Sports 3000 V6 s výkonom 295 koní.
Ford predstavil v roku 2011 model Transit SuperSportVan s turbodúchadlom Duratorq 3.2, ktorý generoval výkon pri výkonu 198 koní. V tom istom roku naša Drift Bus debutovala s motorom BMW M5 V8 s cca. 440 HP!
A čo podľa vášho názoru bol najlepší motor Ford Transit v histórii? |