Your browser does not support JavaScript!


Europe vs USA

Európa so Spojenými štátmi je odlišná geografická, politická, história alebo dokonca kultúra. Prístup k slobode, právo na zbrane a samozrejme aj motorizácia je úplne iná. Zatiaľ čo Európa prijala ďalšie nariadenia o výfukových emisiách, USA rozvíjajú trh s veľkými benzínovými motormi. Zatiaľ čo Európa volá úžitkové vozidlá s dodávkami, USA používajú termín "trucks".





Zatiaľ čo Európa od 60. rokov dominovala Transit Fords, v Spojených štátoch vládol Ford E-Series (Ecoline), ktorý konkuroval Chevrolet Corvair van. Tranzit v Európe sa rozvíjal veľmi rýchlo a ovládal nové trhy. V roku 2014 spoločnosť Ford v Spojených štátoch poskytla oficiálne informácie o nahradení Ford E (tiež nazývaného Club Wagon) - Ford Transit, ktorý má svoje korene v Európe. Bol to zaujímavý krok, lebo Ecoline je už 35 rokov najpredávanejším modelom v segmente "dodávkových automobilov" v USA. Zlepšenie vozidiel inými obavami však prinútilo spoločnosť Ford presunúť sa k veľkej európskej tradícii. Prvé oficiálne informácie o rozdieloch v týchto vozidlách boli zaujímavé. Ford Transit s 3,5-litrovým motorom EcoBoost® bol o 42% ekonomickejší ako posledný model Ecoline. To bolo naznačené výkonnosťou motora, ako aj skúškami úspornosti paliva. Navyše, najväčší tranzit mal 75% viac zaťaženia ako najväčší Ford Ecoline. Neexistoval ani žiadny rozdiel vo vonkajšom vzhľade - séria Ford E sa týkala starších, uhlových modelov. Na druhej strane Ford Transit sa už usiluje o moderný dizajn a aerodynamický tvar.





Napriek tomu, že obe vozidlá vyrábajú a predávajú vozidlá pod rovnakým názvom, majú určité rozdiely. Pokúsime sa ich prezentovať na modeloch od roku 2017/2018.


Ford Transit in USA


V roku 2018 sa v USA predáva v štyroch variantoch - Transit 150, Transit 250, Transit 350, Transit 350 Heavy-Duty. Samozrejme, tieto varianty sa objavujú v rôznych variantoch a verziách - nízkopodlažné, s tromi rôznymi výškami, stropmi, s rôznym počtom sedadiel (od 8 do 15) atď.





Nákladná dodávka Transit od roku 2018 je k dispozícii s tromi rôznymi motormi: tradičný motor 3.7-liter Ti-VCT V6 s výkonom 275 konských síl (s krútiacim momentom 352,63 Nm) a motor 3,5L EcoBoost® V6, ktorý dosahuje najlepší krútiaci moment triedy, na úrovni 542 Nm (a výkon približne 310 koní). Treťou možnosťou je päťvalcový vznetový motor s priamym vstrekovaním 3.2L I-5 Power Stroke® Turbo Diesel s výkonom 185 koní. Tieto jednotky sú oveľa väčšie a silnejšie ako motory používané na európskom trhu. Je to spôsobené emisnými normami (vrátane Euro 6), ale aj automobilovou kultúrou kontinentu. Ešte pred zavedením nariadení a obmedzení boli použité motory s nižšou spotrebou energie. Na porovnanie je potrebné spomenúť motory, ktoré boli použité v poslednej linke Ecoline. Základný model bol vybavený 4,6-litrovým motorom V8 s výkonom 225 koní. Taktiež bolo možné prejsť na 5,4 litrovú jednotku V8 s výkonom 255 koní.





Bez ohľadu na zvolenú verziu má spoločnosť American Transit šesťstupňovú automatickú prenosovú jednotku SelectShift. Od roku 2018 budú následné verzie amerického tranzitu (nielen pre prepravu osôb) vybavené krokmi na pokračovanie. Je to malá zmena, ale vidíte jasný trend, ktorý sa narodil v autobusových verziách, a tiež ide o dodávkové vozidlá. Posledným rozdielom je použitie technológie "Battery Guard". Ide o softvér, ktorý sa stará o úroveň nabitia batérie. Môžete nastaviť rôzne režimy použitia energie, keď motor nie je zapnutý. Táto technológia neexistuje v európskych modeloch, ale tieto majú množstvo inovácií v oblasti bezpečnosti a kontroly.



FORD TRANSIT IN EUROPE


Právne predpisy nútili výrobcov vykonať početné zmeny na zníženie toxínov a výfukových plynov. Toto platí pre pohonné jednotky a použité technológie - Smart Regenerative Charging, Acceleration Control a Auto-Start-Stop. Ale poďme začať so srdcom, to je motor.





Nový turbodiesel 2.0 EcoBlue (hyperlink) nahradil 2,2 TDCi Duratorq. V súčasnosti je k dispozícii v troch rôznych variantoch: 105, 130 a 170 koní. Priemerná spotreba paliva pri použití tohto typu jednotiek je 6,7 litra na 100 km. Tu vidíte jasný rozdiel od jednotiek na americkom trhu - z hľadiska objemu valcov, ekológie, ekonomiky, alebo dokonca sily. Avšak pre motory Duratorq EcoBlue poskytuje väčší výkon, vyšší krútiaci moment a nižšiu spotrebu paliva. Nadšenci motorových motorov budú musieť odísť s chuťou (alebo priniesť vozidlo z USA). Motor je doplnený šesťstupňovou prevodovkou SelectShift - rovnako ako v amerických modeloch.
Vonkajší vzhľad na oboch trhoch bol zjednotený. Na prednej časti vozidla je charakteristický gril. Na druhej strane otázky zrkadiel, schodov, dodatočných svetiel alebo typov dverí závisia od individuálnych očakávaní kupujúceho. Ford Transit je jeden dodávateľ s neobmedzeným počtom možností. Tieto úpravy sú však na oboch trhoch veľmi podobné, ak nie identické.


Ako zvedavosť stojí za zmienku, že európsky model je štandardne vybavený systémom na doplnenie paliva Easy-Fuel bez tradičného palivového korku. Zaujímavé je, že toto riešenie ešte nie je v USA.





Vďaka technológii Inteligentného regeneračného nabíjania sa batéria nabíja len vtedy, keď je to potrebné. Tým sa eliminuje možnosť nabitia batérie a zbytočnej straty paliva. Funkcia automatického spustenia a zastávky umožňuje znížiť spotrebu paliva v meste. Pri zastavení na semaforoch sa vozidlo dostane do neutrálnej polohy. Táto technológia môže automaticky vypnúť motor počas napájania svetiel, rádia a klimatizácie. Ak sa chcete presunúť, stlačte spojku a systém začne znova od začiatku. Ďalšou výhodou je technológia Acceleration Control. Vozidlo analyzuje štýl jazdy a vonkajšie počasie na nastavenie brzdového tlaku alebo výkonu prenášaného na kolesá. Všetky tieto technológie sú navrhnuté tak, aby zvyšovali efektívnosť spotreby paliva a nepriamy a pozitívny vplyv na životné prostredie. Zahŕňajú celé spektrum bezpečnostných technológií, ktoré sú venované samostatnému blogu.



EUROPEAN OR AMERICAN FORD TRANSIT - WHAT YOU CHOOSE?

Automobilové trendy a tendencie (presadzované právnymi normami) idú úplne iným smerom. Európa sa zameriava na ekológiu, vývoj hybridných jednotiek, zatiaľ čo Američania zostávajú verní tradícii veľkých spaľovacích motorov. Každé riešenie má svoje výhody a nevýhody. Jedným z nich je viac o záchrane a ekológii a ďalšie o reči a sile motora. Do ktorého kruhu patríš? Pozývame vás, aby ste sa zúčastnili prieskumu Facebooku! Voľba je jednoduchá. Výber je na tebe!


Vedeli ste, že ... ?

Naše ďalší blog články: